Jak powinny wyglądać banery?

5 zasad skutecznej reklamy banerowej

  1. Miejsce zamieszczenia reklamy powinno być dostosowane do jej treści. Nawet najciekawszy graficznie baner nie spełni swojej roli, jeśli będzie on wyświetlany w miejscach, gdzie nie znajdzie się grupa odbiorców zainteresowanych produktem, np. reklama strony w kosmetykami dla kobiet w serwisie budowlany nie będzie trafiony pomysłem, doskonale natomiast sprawdzi się w portalu o tematyce kobiecej.

  2. Baner powinien być trakcyjny graficznie, ale musi też wyglądać jak część serwisu, w którym jest umieszczany. Taka reklama powinna wyglądać jak naturalna kontynuacja treści serwisu.

  3. Przykuć uwagę oryginalnością – aby baner spełnił swoje funkcje i był klikany przez użytkowników musi wyróżniać się na tle innych, reklama powinna być inna niż wszystkie i budzić zaciekawienie u potencjalnego odbiorcy.

  4. Reklamuj wartość dodaną – tworząc reklamę produktu lub firmy, warto reklamować przy okazji dodatkową usługę, np. darmową wysyłkę, rabat lub okazyjną cenę związaną ze świętami lub innymi wydarzeniami.

  5. Spójny przekaz – zarówno tekst, jak i grafika powinny być spójne i wzajemnie się uzupełniać.