Jak przygotować newsletter?

Tworzenie skutecznego newslettera marketingowego

E-mail marketing to jedno z bardziej skutecznych i tańszych rozwiązań marketingowych, jednak by było ono skuteczne należy zastosować się do kilku poniższych reguły:

  1. Newsletter musi być spersonalizowany – nie należy wysyłać tego samego newslettera do wszystkich klientów.

  2. Należy podzielić listę mailingową według zainteresowań poszczególnych klientów i wysyłać im e-maile jedynie z treściami dla nich dostosowanymi.

  3. Spam to coś, czego nienawidzą internauci – w zasadzie jedynie codzienne e-maile od serwisów informacyjnych nie drażnią odbiorców, dlatego nie należy wysyłać internautom reklamy codziennie.

  4. Dopuszczalna częstotliwość to wysyłka co miesiąc lub co dwa tygodnie, wówczas efekty będą dużo lepsze, bo odbiorcy nie będą traktowali ich jak spamu.

  5. Newsletter musi być wartościowy dla odbiorcy, ma on nie tylko promować produkty firmy, ale przedstawiać użytkownikowi również wartość dodaną, która sprawi, że zechce on bliżej zainteresować się otrzymanym na maila newsletterem.