Modele rozliczeń (CPC, FF, CPM)

Decydując się na skorzystanie z możliwości jakie daje reklama display’owa firma musi liczyć się z różnymi modelami rozliczeń tej formy reklamy. Poniżej przedstawiamy krótkie zestawienie modelów rozliczeń:

CPC – Cost Per Click, jest to forma rozliczenia, w której reklamodawca płaci za każde kliknięcie jego reklamy. Czasem nazywany jest też modelem PPC czyli Pay Per Click. Jest to najczęściej wybierany przez reklamodawców model rozliczenia, wybiera go 65% firm.

FF – Flat Fee, jest to stała opłata, za określony czas wyświetlani reklamy. W tym przypadku nie ma znaczenia liczba kliknięć czy wyświetleń reklamy.

CPM – Cost Per Mille, jest to model rozliczenia, w którym reklamodawca płaci za każdy tysiąc wyświetleń jego reklamy. Ten rodzaj rozliczenia bywa też nazywany Cost Per Thousand (CPT).

CPA – Cost Per Action, jest to forma rozliczenia, w której reklamodawca płaci za konkretną podjętą przez użytkownika akcję, nazywaną konwersją. Jaka to będzie akcja zależy od tego jak zostanie ona zdefiniowana, może to być kwestia wypełnienia formularza kontaktowego, rejestracji na stronie czy dokonania zakupu za jej pośrednictwem.